Aanvraag uitkering thematische verloven vanaf 1 juli 2024 verplicht elektronisch
Voor het bekomen van een uitkering voor een thematisch verlof moet het personeelslid binnen een termijn van twee maanden, die aanvangt op de dag na de dag waarop het verlof aanvangt, een aanvraag indienen bij de RVA. Deze aanvraag kon zowel elektronisch als door middel van een papieren formulier.
Vanaf 1 juli 2024 zal het niet meer mogelijk zijn om een aanvraag via een papieren formulier bij de RVA in te dienen. Vanaf dan wordt de online aanvraag voor werkgevers en werknemers verplicht, behalve voor de sector van het onderwijs, waar deze verplichting pas ingaat op 1 oktober 2024.
Om iedereen de kans te geven om de online toepassing te leren kennen, is er een overgangsperiode voorzien van 3 maanden. Voor personeelsleden die problemen ondervinden bij het gebruik van de onlinetoepassing, aanvaardt de RVA nog tot en met 30 september 2024 aanvragen op papier. Voor de sector onderwijs zal bij problemen een aanvraag op papier nog aanvaard worden tot en met 31 december 2024.
Bron: nieuwsbericht RVA